besedy - zdenìk ležák
U všech besed je výhodou, je-li k dispozici uèebna èi sál s projektorem pro názorné prezentace. Není to však podmínkou.
Besedy mohou být i bez projekce. Pouze "Historie poèítaèového hraní" a "Stopa legionáøe" se bez projekce neobejdou!
KAREL IV. - PÁN SVÌTA
Velkolepý životopisný komiks vychází
2. kvìtna 2016
beseda je urèena pro II.st.ZŠ, SŠ a v urèité obmìnì i pro dospìlé posluchaèe
Beseda o délce zhruba 90 minut s projekcí komiksových obrazù provede posluchaèe dobrodružným životem kralevice
Karla s dùrazem na jeho dìtství a mládí do roku 1347, kdy dosahuje titulu èeského krále.
Kniha má cca 160 stran, z toho 60 stran komiksu, 100 stran faktografického textu. V komiksové èásti sledujeme pøíbìh Karla Lucemburského
od jeho narození až po dosažení císaøského titulu. V textové èásti jsou popsány širší politické a spoleèenské souvislosti Karlova života
i celé Evropy 14. století. Najdeme tu mapy, rodokmeny a øadu ilustrací.
Výtvarníky komiksu jsou Jonáš Ledecký (syn hudebníka Janka Ledeckého) a Matyáš Namai.
Stopa legionáøe
beseda ke knize a autorské ètení pro II.st.ZŠ a SŠ - také pro dospìlé!
Na konci listopadu vyšla panu Ležákovi komiksová knížka "Stopa legionáøe", do dvou týdnù byl vyprodaný první náklad 3000 kusù, nyní je v prodeji dotisk a kniha se na Kosmasu dostala mezi
bestsellery!
A nahlédnìte i na Facebook!
Dva fiktivní vypravìèi, mladý poruèík Fanda a vojenská klisna Kyra, ètenáøe zavedou na všechna bojištì,
kde naši legionáøi pùsobili. Vysvìtlují politické okolnosti, jež vedly k rozhoøení svìtového váleèného konfliktu v Evropì,
postoj èeských brancù k císaøské armádì i vznik prvních dobrovolnických vojenských útvarù v zahranièních armádách,
které se proti Rakousku-Uhersku postavily. Jedna dìjová linie sleduje politická vyjednávání vedoucí až k vzniku samostatného Èeskoslovenska.
Jiná zase pozadí bolševické revoluce a obèanské války v Rusku. Hlavní dìj ale chronologicky popisuje boje našich legionáøù ve Francii,
Itálii a pøedevším v Rusku.
Kniha vznikla jako pocta èeskoslovenským legionáøùm ke stoletému výroèí jejich vzniku v roce 1914.
Jejím primárním cílem je jednoduchou formou a pøitom v chronologicky øazeném a dìjovì uceleném díle seznámit širokou veøejnost
a pøedevším mladou generaci s pravdivým pøíbìhem legionáøù.
Na komiksovou knihu Stopa legionáøe, navazuje autor volným pokraèováním - Stopa legionáøe II s podtitulem Osudy. V této knize najdete osudy dvaceti známých legionáøù, které jsou vždy popsány ve struèném životopisu a krátkém komiksovém pøíbìhu.
SLEVA do konce roku!
G2R – Tajemná hra
beseda ke knize a autorské ètení pro II.st. ZŠ a SŠ
Debutní román Zdeòka Ležáka vás zavede do svìta poèítaèové hry, která se vymkla kontrole programátorù a zaèíná ohrožovat nejen hráèe, ale v koneèném dùsledku i samu existenci lidstva.
Nerozluèní kamarádi Marek a Karlos objevili na internetu záhadnou poèítaèovou hru, která se svou dokonalostí vymyká všemu, co doposud poznali. Karlos se s chutí pustí do boje o planetu Teralago, jeho kamarád je naštìstí opatrnìjší…
Ve vyšší úrovni hry se totiž z náruživého hráèe Karlose stane skuteèný žoldák ve válce mezi obyvateli planety, obojživelnými Anury, a dobyvaènými Hirudy, kteøí léta plují vesmírem a hledají nový domov. Pøed Markem a Karlosovou sestrou Veronikou stojí nelehký úkol: zachránit lapeného Karlose. Musejí se však vèas správnì rozhodnout, komu v neznámém svìtì dùvìøovat. Poslední bitva se blíží…
Nechte se pohltit G2R – Tajemnou hrou a vtáhnout do svìta plného tajemství, nebezpeèí a fantazie na planetì Teralago! Nebudete litovat!
Jak se dìlá èasopis
urèeno pro druhý stupeò ZŠ a pro SŠ v rámci mediální výchovy i pro zájemce z široké veøejnosti
Co je redakce, newsroom, vydavatelský dùm
Rùzné profese v redakci
Vývoj pracovní náplnì redaktora vzhledem k novým mediím
Od námìtu k èlánku (èasopis vs. deník)
Obrazové materiály
Inzerce a marketing èasopisu
Tisk a distribuce èasopisù, remitenda
Èasopis
urèeno pro druhý stupeò ZŠ a pro SŠ v rámci mediální výchovy i pro zájemce z široké veøejnosti
Historie ABC od roku 1957 po souèasnost
Inspirace Foglarovými èasopisy a jeho spolupráce s ABC
Vývoj komiksu v ABC a ovlivnìní èeské komiksové scény
Návody a vystøihovánky, speciály
Historická pozice ABC vùèi konkurenèním titulùm
Akce iniciované èasopisem ABC
ABC a Abicko.cz jako moderní titul pro souèasného ètenáøe
Historie dìtského èasopisu
urèeno pro druhý stupeò ZŠ a pro SŠ v rámci mediální výchovy i pro zájemce z široké veøejnosti
Kdy vznikly první noviny a èasopisy a kdy se zaèaly specializovat (18. století)
Dìtské stránky v èasopisech a první specializované dìtské èasopisy (první polovina 19. století)
Zamìøení dìtských èasopisù, èasopis jako inzertní nosiè
Nucené a pøirozené vzdìlávání prostøednictvím èasopisù, èasopis jako nástroj propagandy
Forma psaní èlánkù v rùzných dobách
Výbìr témat, typická skladba èasopisù v té které dobì
Jak pracovat s dìtským èasopisem
besedu lze pojmout jako èistì pro dospìlé (rodièe, pedagogy), èi jako spoleènou besedu pro rodièe a dìti do deseti let
Èasopis jako dùležitá souèást výchovy dítìte
Správná volba dìtského èasopisu s ohledem na vìk
Význam maskota a celkového výrazu èasopisu
Spolupráce èasopisu s dospìlým (rodièem, pedagogem), význam spoleèné práce s èasopisem dospìlého s dítìtem
Možné a doporuèené aktivity s èasopisem pøizpùsobené vìku dítìte
Historie poèítaèového hraní
druhý stupeò ZŠ, pro SŠ i pro zájemce z široké veøejnosti
Vývoj poèítaèù od 40. let 20. století a s ním prví prùkopníci videoher
Umìlá inteligence
70. a 80. léta a rozmach poèítaèových konzolí
Vývoj her na PC od 80. let po souèasnost