besedy - zdeněk ležák
U všech besed je výhodou, je-li k dispozici učebna či sál s projektorem pro názorné prezentace. Není to však podmínkou.
Besedy mohou být i bez projekce. Pouze "Historie počítačového hraní" a "Stopa legionáře" se bez projekce neobejdou!
KAREL IV. - PÁN SVĚTA
Velkolepý životopisný komiks vychází
2. května 2016
beseda je určena pro II.st.ZŠ, SŠ a v určité obměně i pro dospělé posluchače
Beseda o délce zhruba 90 minut s projekcí komiksových obrazů provede posluchače dobrodružným životem kralevice
Karla s důrazem na jeho dětství a mládí do roku 1347, kdy dosahuje titulu českého krále.
Kniha má cca 160 stran, z toho 60 stran komiksu, 100 stran faktografického textu. V komiksové části sledujeme příběh Karla Lucemburského
od jeho narození až po dosažení císařského titulu. V textové části jsou popsány širší politické a společenské souvislosti Karlova života
i celé Evropy 14. století. Najdeme tu mapy, rodokmeny a řadu ilustrací.
Výtvarníky komiksu jsou Jonáš Ledecký (syn hudebníka Janka Ledeckého) a Matyáš Namai.
Stopa legionáře
beseda ke knize a autorské čtení pro II.st.ZŠ a SŠ - také pro dospělé!
Na konci listopadu vyšla panu Ležákovi komiksová knížka "Stopa legionáře", do dvou týdnů byl vyprodaný první náklad 3000 kusů, nyní je v prodeji dotisk a kniha se na Kosmasu dostala mezi
bestsellery!
A nahlédněte i na Facebook!
Dva fiktivní vypravěči, mladý poručík Fanda a vojenská klisna Kyra, čtenáře zavedou na všechna bojiště,
kde naši legionáři působili. Vysvětlují politické okolnosti, jež vedly k rozhoření světového válečného konfliktu v Evropě,
postoj českých branců k císařské armádě i vznik prvních dobrovolnických vojenských útvarů v zahraničních armádách,
které se proti Rakousku-Uhersku postavily. Jedna dějová linie sleduje politická vyjednávání vedoucí až k vzniku samostatného Československa.
Jiná zase pozadí bolševické revoluce a občanské války v Rusku. Hlavní děj ale chronologicky popisuje boje našich legionářů ve Francii,
Itálii a především v Rusku.
Kniha vznikla jako pocta československým legionářům ke stoletému výročí jejich vzniku v roce 1914.
Jejím primárním cílem je jednoduchou formou a přitom v chronologicky řazeném a dějově uceleném díle seznámit širokou veřejnost
a především mladou generaci s pravdivým příběhem legionářů.
Na komiksovou knihu Stopa legionáře, navazuje autor volným pokračováním - Stopa legionáře II s podtitulem Osudy. V této knize najdete osudy dvaceti známých legionářů, které jsou vždy popsány ve stručném životopisu a krátkém komiksovém příběhu.
SLEVA do konce roku!
G2R – Tajemná hra
beseda ke knize a autorské čtení pro II.st. ZŠ a SŠ
Debutní román Zdeňka Ležáka vás zavede do světa počítačové hry, která se vymkla kontrole programátorů a začíná ohrožovat nejen hráče, ale v konečném důsledku i samu existenci lidstva.
Nerozluční kamarádi Marek a Karlos objevili na internetu záhadnou počítačovou hru, která se svou dokonalostí vymyká všemu, co doposud poznali. Karlos se s chutí pustí do boje o planetu Teralago, jeho kamarád je naštěstí opatrnější…
Ve vyšší úrovni hry se totiž z náruživého hráče Karlose stane skutečný žoldák ve válce mezi obyvateli planety, obojživelnými Anury, a dobyvačnými Hirudy, kteří léta plují vesmírem a hledají nový domov. Před Markem a Karlosovou sestrou Veronikou stojí nelehký úkol: zachránit lapeného Karlose. Musejí se však včas správně rozhodnout, komu v neznámém světě důvěřovat. Poslední bitva se blíží…
Nechte se pohltit G2R – Tajemnou hrou a vtáhnout do světa plného tajemství, nebezpečí a fantazie na planetě Teralago! Nebudete litovat!
Jak se dělá časopis
určeno pro druhý stupeň ZŠ a pro SŠ v rámci mediální výchovy i pro zájemce z široké veřejnosti
Co je redakce, newsroom, vydavatelský dům
Různé profese v redakci
Vývoj pracovní náplně redaktora vzhledem k novým mediím
Od námětu k článku (časopis vs. deník)
Obrazové materiály
Inzerce a marketing časopisu
Tisk a distribuce časopisů, remitenda
Časopis 
určeno pro druhý stupeň ZŠ a pro SŠ v rámci mediální výchovy i pro zájemce z široké veřejnosti
Historie ABC od roku 1957 po současnost
Inspirace Foglarovými časopisy a jeho spolupráce s ABC
Vývoj komiksu v ABC a ovlivnění české komiksové scény
Návody a vystřihovánky, speciály
Historická pozice ABC vůči konkurenčním titulům
Akce iniciované časopisem ABC
ABC a Abicko.cz jako moderní titul pro současného čtenáře
Historie dětského časopisu
určeno pro druhý stupeň ZŠ a pro SŠ v rámci mediální výchovy i pro zájemce z široké veřejnosti
Kdy vznikly první noviny a časopisy a kdy se začaly specializovat (18. století)
Dětské stránky v časopisech a první specializované dětské časopisy (první polovina 19. století)
Zaměření dětských časopisů, časopis jako inzertní nosič
Nucené a přirozené vzdělávání prostřednictvím časopisů, časopis jako nástroj propagandy
Forma psaní článků v různých dobách
Výběr témat, typická skladba časopisů v té které době
Jak pracovat s dětským časopisem
besedu lze pojmout jako čistě pro dospělé (rodiče, pedagogy), či jako společnou besedu pro rodiče a děti do deseti let
Časopis jako důležitá součást výchovy dítěte
Správná volba dětského časopisu s ohledem na věk
Význam maskota a celkového výrazu časopisu
Spolupráce časopisu s dospělým (rodičem, pedagogem), význam společné práce s časopisem dospělého s dítětem
Možné a doporučené aktivity s časopisem přizpůsobené věku dítěte
Historie počítačového hraní
druhý stupeň ZŠ, pro SŠ i pro zájemce z široké veřejnosti
Vývoj počítačů od 40. let 20. století a s ním prví průkopníci videoher
Umělá inteligence
70. a 80. léta a rozmach počítačových konzolí
Vývoj her na PC od 80. let po současnost